een ouderwetse, grote bakfiets staat op een parkeerplaats tussen het gras

Bakfiets

Jeroen is een liefhebber van oude fietsen. Bij voorkeur van voor de oorlog. Hij restaureert graag mooie fietsen, en onze grote bakfiets is daar één van.

Ik kan zelf door mijn beperking niet zo ver fietsen, dus als we een tochtje maken dan ga ik met dochter in de bak, terwijl Jeroen trapt. Jeroen vindt dat gelukkig ook echt leuk, fietsen is zijn sport en samen weg met zijn mooie bakfiets vindt hij ook erg gezellig. En wij ook.

We hebben geen van beiden een rijbewijs, deels omstandigheden, deels keuze. Dat betekent dat deze bakfiets ook functioneert als onze auto. Er kan heel wat in, en toen ik bij Jeroen introk zijn mijn spullen grotendeels verhuist met deze fiets. Zo af en toe gaan we ook een weekendje weg in de regio (zoals naar het strand bij Katwijk) en ook dan is -met droog weer- de bakfiets ideaal. Het voelt hel feestelijk om zo op weg te gaan.

vakantiehuisje met bakfiets

Dit jaar had de bakfiets groot onderhoud nodig, al het ijzer moest opnieuw behandeld worden tegen roest en er moest een nieuwe bak in in verband met houtrot. Best een hele klus, maar gelukkig is Jeroen er handig in én vindt hij het leuk om te doen.

In de buurt wordt de bakfiets soms geleend om spullen te vervoeren en via Jeroens site weten ook bruidsparen de bakfiets te vinden voor hun bruiloft. Wij vinden het wel leuk, zo´n gezamenlijk vervoersmiddel.

Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag